TKA - Internetinis mokymo kursas

Pridėti atsakymo variantą

Internetinis mokymo kursas ir internetinis teorijos žinių egzaminas skirtas nuotoliniams pilotams, siekiantiems gauti internetinio mokymo baigimo patvirtinimo pažymėjimą.

Turinys


Aviacijos reguliavimas (37)

  • Kas yra nuotolinis pilotas?

    • Asmuo, kuris valdo bepilotį orlaivį.
  • Kas yra bepiločio orlaivio naudotojas?

    • Asmuo, atsakingas už tai, kad skrydis būtų saugus, ir kad nuotolinis pilotas yra kompetentingas valdyti atitinkamos klasės orlaivį.
  • Koks teiginys apie bepiločio orlaivio naudotoją yra teisingas?

    • Bepiločio orlaivio naudotojas gali būti juridinis arba fizinis asmuo.
  • Ar gali bepiločio orlaivio naudotojas ir nuotolinis pilotas būti tas pats asmuo?

    • Taip. Jeigu privatus asmuo, turintis 18 metų ir daugiau, skraidina nuosavą bepilotį orlaivį, tai šis asmuo yra ir naudotojas, ir nuotolinis pilotas.
  • Kokia yra bepiločio orlaivio didžiausioji kilimo masė, vykdant atvirosios kategorijos skrydžius?

    • 25 kilogramai.
  • Koks yra didžiausias atstumas nuo žemės paviršiaus, virš kurio specialiosios kategorijos bepiločio orlaivio skrydžiui reikalingas leidimas?

    • 120 metrų.
  • Ar vykdant atvirosios kategorijos skrydį, bepiločiam orlaiviui leidžiama skristi virš žmonių?

    • Taip, jeigu bepilotis orlaivis sveria mažiau nei 900 gramų, jis gali būti skraidinamas virš pavienių asmenų.
  • Koks teiginys apie specialiosios kategorijos skrydžius yra teisingas?

    • Šios kategorijos skrydžiuose bepilotis orlaivis gali būti skraidinamas už nuotolinio piloto tiesioginio matymo zonos ribų.
  • Koks teiginys apie sertifikuotosios kategorijos skrydžius yra teisingas?

    • Šios kategorijos skrydžiuose bepilotis orlaivis gali būti skraidinamas virš žmonių sambūrio.
  • Ką reiškia, kai bepilotis orlaivis yra paženklintas C klasės ženklu?

    • Jis atitinka tai klasei keliamus reikalavimus.
  • Į kokias pakategores skirstoma atvirųjų skrydžių kategorija, naudojant bepiločius orlaivius?

    • A1–A3.
  • Kaip ženklinamas C klasės bepilotis orlaivis, naudojamas atvirosios kategorijos skrydžiams?

    • C0–C4.
  • Trejus metus pilotas vykdė A1 ir A3 pakategorių skrydžius bepiločiais orlaiviais ir ketina vykdyti A2 pakategorės skrydžius. Ką jis turi daryti?

    • Įgyti žinių apie rizikų valdymą vykdant skrydžius arti žmonių ir išlaikius papildomą teorijos egzaminą, gauti nuotolinio piloto A2 kvalifikacijos pažymėjimą.
  • Kokia didžiausioji kilimo masė leidžiama C1 klasės bepiločiam orlaiviui?

    • 900 gramų, arba ne daugiau kaip 80 džaulių kinetinės energijos, perduodamos atsitrenkus į žmogų.
  • Kokia didžiausioji kilimo masė leidžiama C2 klasės bepiločiam orlaiviui?

    • 4 kilogramai.
  • Kokia didžiausioji kilimo masė leidžiama C3 klasės bepiločiam orlaiviui?

    • 25 kilogramai.
  • Kokiu atstumu nuo gyvenamosios, komercinės, pramoninės ar rekreacinės paskirties zonų turi skristi bepilotis orlaivis, vykdantis A3 pakategorės skrydį?

    • 150 metrų.
  • Kokiu horizontaliu atstumu nuo žmonių leidžiama naudoti bepilotį orlaivį A2 pakategorės skrydžiams vykdyti?

    • 30 metrų, arba 5 metrus su įjungta mažo greičio režimo funkcija.
  • Kurių C klasės bepiločių orlaivių niekada negalima skraidinti virš žmonių?

    • C2–C4.
  • Kokiu greičiu gali skristi C1 klasės bepilotis orlaivis?

    • 19 m/s.
  • Kokiu greičiu gali skristi C2 klasės bepilotis orlaivis?

    • Nėra greičio apribojimo.
  • Pilotas įsigijo naują kamerą ir gimbalą (kameros stabilizavimo įtaisą). Jo bepilotis orlaivis sveria 249 gramus. Pritvirtinus kamerą ir gimbalą, orlaivis sveria viso 274 gramus. Ar pilotas vis dar gali skraidinti bepilotį orlaivį, neišklausęs mokymų kurso ir neturėdamas nuotolinio piloto kvalifikacijos pažymėjimo?

    • Ne, nes visų tipų krovinys yra įskaitytas į bendrą orlaivio masę.
  • Kuri iš šių sistemų/funkcijų pagal teisės aktus yra privaloma C1-C4 klasės bepiločiuose orlaiviuose?

    • Tiesioginis nuotolinis identifikavimas.
  • Kuriai pakategorei priskiriami sunkiausi bepiločiai orlaiviai, naudojami atvirosios kategorijos skrydžiams?

    • A3.
  • Ar privačiai sukonstruoti bepiločiai orlaiviai priskiriami C klasei?

    • Ne, nes C klasės orlaiviai visuomet yra gamykliniai.
  • Koks yra minimalus nuotolinių pilotų amžius, kad galėtų savarankiškai valdyti bepilotį orlaivį?

    • 16 metų.
  • Kaip sužinoti, kiek džaulių išskiria jūsų bepilotis orlaivis, skrisdamas didžiausiu greičiu?

    • Pasinaudoti kinetinės energijos skaičiuokle.
  • Ilgo skrydžio metu pilotas turi atlikti elektros energijos perdavimą kabeliniu būdu, kas reikalauja daugiau energijos nei baterija gali generuoti. Kokiame aukštyje gali skristi jo bepilotis orlaivis kol yra pririštas?

    • 50 metrų.
  • Kokio stiprumo turi būti įtvirtintasis lynas, lyginant su pririšto bepiločio orlaivio mase?

    • 10 kartų stipresnis.
  • Koks teiginys apie C4 klasės bepiločius orlaivius yra teisingas?

    • Kad jų negalima valdyti automatiniu režimu.
  • Koks teiginys apie C3 klasės bepiločius orlaivius yra teisingas?

    • Kad jų plotis negali viršyti 3 metrų.
  • Koks teiginys apie C2 klasės bepiločius orlaivius yra teisingas?

    • Kad nuotolinis pilotas turi turėti papildomų žinių apie rizikas, skraidinant bepilotį orlaivį arti žemės.
  • Koks teiginys apie C1 klasės bepiločius orlaivius yra teisingas?

    • Kad jų skridimo greitis negali viršyti 19 m/s.
  • Koks teiginys apie C0 klasės bepiločius orlaivius yra teisingas?

    • Kad jiems naudoti nereikia jokių mokymų.
  • Ką daryti, jei skrydžio metu įvyko avarija?

    • Pranešti apie avariją kompetetingai institucijai.
  • Kas atsakingas už nuotolinio piloto paskyrimą prieš kiekvieną skrydį?

    • Bepiločio orlaivio naudotojas.
  • Kuri ES institucija rengia aviacijos taisykles?

    • EASA.

Bendrosios žinios apie UAS (39)

  • Kas yra dronas?

    • Bepilotis orlaivis.
  • Kas yra UAV?

    • Bepilotis orlaivis.
  • Kas yra UAS?

    • Bepiločio orlaivio sistema.
  • Kuris yra bepiločio orlaivio apibrėžimas?

    • Orlaivis, kuris valdomas automatiškai, nepriklausomai arba nuotolininio piloto.
  • Kurio tipo bepilotis orlaivis yra panašus į lėktuvą?

    • Fiksuoto sparno bepilotis orlaivis.
  • Kas gali nutikti, jeigu propeleriai buvo pritvirtinti netinkamai?

    • Bepilotis orlaivis gali nukristi.
  • Kurio tipo bepiločių orlaivių skrydžio nuotolis ir trukmė yra ilgiausi?

    • Fiksuoto sparno bepiločių orlaivių.
  • Kaip tvirtinama kamera prie fiksuoto sparno bepiločio orlaivio?

    • Naudojant dviašį gimbalą.
  • Kas gali nutikti, jei radijo siųstuvas prarado ryšį su bepiločiu orlaiviu?

    • Bepilotis orlaivis gali aktyvuoti RTH ir automatiškai grįžti į paleidimo tašką.
  • Kaip turi būti nukreipta siustuvo antena, kad užtikrinti geriausia signalo išsiuntimą ir gavimą?

    • Ilgoji dalis turi būti nukreipta į bepilotį orlaivį.
  • Kaip palaikomas ryšys tarp radijo siųstuvo ir bepiločio orlaivio?

    • Naudojant 2,4 GHz ir 5,8 GHz radijo ryšį.
  • Koks teiginys apie radijo dažnių juostą (GHz) yra teisingas?

    • Ji yra jautri fizinėms kliūtims.
  • Bepilotis orlaivis visada turi būti atpažįstamas policijos ir kitų tarnybų. Kaip tai įmanoma, jei orlaivis yra ore?

    • Tiesioginio nuotolinio identifikavimo pagalba iš žemės.
  • Ką reiškia tiesioginis nuotolinis identifikavimas?

    • Kad bepilotis orlaivis gali būti identifikuotas tiesiogiai iš žemės.
  • Kokiu atstumu nuo jį valdančio asmens gali nutolti bepilotis orlaivis, jei sekamasis režimas (Angl. Follow-me) yra įjungtas?

    • 50 metrų.
  • Kuri funkcija yra įjungta, jei nuotolinis pilotas negali skraidinti bepiločio orlaivio daugiau nei 50 metrų atstumu nuo savęs?

    • Sekamasis režimas (Follow-me).
  • Kurio tipo bepiločiai orlaiviai privalo turėti geografinio orientavimo (Angl. geo-awareness) funkciją?

    • Visi, išskyrus C0 ir C4 klasės bepiločius orlaivius.
  • Kuri funkcija įspėja apie oro erdvės ribų pažeidimą?

    • Geografinis orientavimas.
  • Ar privačiai sukonstruotas bepilotis orlaivis gali būti varomas kitaip nei elektra?

    • Taip, tai priklauso nuo gamintojo.
  • Ar CE ženklu pažymėtas bepilotis orlaivis gali būti varomas kitaip nei elektra?

    • Tik C4 klasės bepiločiai orlaiviai gali naudoti kitus energijos šaltinius nei elektra.
  • Kas suteikia naujausią informaciją apie oro erdvę?

    • NOTAM.
  • Ar jūs, kaip nuotolinis pilotas, privalote prieš skrydį susipažinti su oro erdvės informacija, pateikta NOTAM pranešime?

    • Taip, visada.
  • Koks teiginys apie NOTAM yra teisingas?

    • Visi pilotai privalo perskaityti NOTAM informaciją prieš skrydį.
  • Koks teiginys apie AIP yra teisingas?

    • Tai informacijos rinkinys, skirtas aviatoriams.
  • Kuri angliška santrumpa reiškia oro navigacijos informacinį rinkinį, kurį privalote perskaityti prieš skrydį?

    • AIP.
  • Kokia angliška santrumpa reiškia automatinį grįžimą į paleidimo tašką?

    • RTH.
  • Kas nutiks, jei RTH aktyvuosis bepiločiam orlaiviui būnant ore?

    • Bepilotis orlaivis automatiškai grįš į paleidimo tašką.
  • Koks teiginys apie RTH yra teisingas?

    • Tai sistema, kuri veikia kaip apsauginė priemonė.
  • Kada geriau nenaudoti RTH?

    • Kai yra problemų su bepiločio orlaivio kompasu.
  • Kas yra magnetometras?

    • Kompasas.
  • Kodėl reikia kalibruoti kompasą?

    • Kad bepiločio orlaivio sistema atpažintų žemės magnetinį lauką tam tikroje vietoje.
  • Ar bepiločiui orlaiviui reikalingas apšvietimas skrendant tamsoje?

    • Taip, apšvietimas padeda atskirti bepilotį orlaivį nuo pilotuojamojo orlaivio tamsoje.
  • Koks teiginys apie bepiločio orlaivio gimbalą (kameros stabilizavimo įtaisą) yra teisingas?

    • Svarbiausia, kad kiekviena gimbalo ašis būtų absoliučioje pusiausvyroje.
  • Koks teiginys apie fiksuoto sparno bepiločius orlaivius yra teisingas?

    • Jie dažnai neturi gimbalo, bet turi fiksuotą kamerą.
  • Ką gali multirotorius, o fiksuoto sparno bepilotis orlaivis negali?

    • Kyboti ore.
  • Ką gali fiksuoto sparno bepilotis orlaivis, o multirotorius negali?

    • Pasiekti didelį greitį.
  • Kurie bepiločiai orlaiviai yra labiausiai tinkami dideliems plotams matuoti, kartografuoti ar stebėti?

    • Fiksuoto sparno bepiločiai orlaiviai.
  • Kurie bepiločiai orlaiviai yra labiausiai tinkami kokybiškam fotografavimui ar filmavimui iš oro?

    • Multirotoriai.
  • Kuo skiriasi UAV nuo UAS?

    • UAV yra bepilotis orlaivis, o UAS yra visa bepiločio orlaivio sistema.

Draudimas (12)

  • Kokį bepilotį orlaivį, vykdantį atvirosios kategorijos skrydžius, būtina apdrausti?

    • Jei jis sveria 20 kilogramų ir daugiau.
  • Koks draudimas reikalingas, jei bepilotis orlaivis sveria daugiau kaip 20 kilogramų?

    • Tik civilinės atsakomybės draudimas.
  • Kas turi apdrausti bepilotį orlaivį, jei draudimas yra būtinas?

    • Bepiločio orlaivio naudotojas.
  • Ar būsto draudimas atlygina nuostolius dėl bepiločio orlaivio nelaimingo atsitikimo?

    • Dauguma būsto draudimo polisų turi tam tikrų apribojimų dėl bepiločių orlaivių draudimo nuo nelaimingų atsitikimų.
  • Ar verslo draudimas atlygina nuostolius dėl bepiločio orlaivio nelaimingo atsitikimo?

    • Daugumoje verslo draudimo polisų numatyti tam tikri apribojimai dėl bepiločių orlaivių draudimo nuo nelaimingų įvykių.
  • Kas nutiktų, jei jūsų bepilotis orlaivis būtų apgadintas transportavimo metu?

    • Skirtingos transporto įmonės taiko skirtingas taisykles. Kai kuriais atvejais, norint gauti kompensaciją už apgadintą bepilotį orlaivį, jis turi būti apdraustas transporto draudimu.
  • Ar visos ES šalys taiko tuos pačius draudimo reikalavimus bepiločių orlaivių naudojimui?

    • Ne, kiekviena šalis gali taikyti nacionalinius reikalavimus.
  • Kas draudžiama civilinės atsakomybės draudimu?

    • Žala kitiems, bet ne sau.
  • Kas draudžiama ne gyvybės draudimu?

    • Žala sau, bet ne kitiems.
  • Jūs vykdote skrydį už nuotolinio piloto tiesioginio matymo zonos ribų, vietovėje, kurią gerai žinote. Staiga jūsų radijo siųstuvo ekranas tampa juodas, o kai randate savo bepilotį orlaivį, jis guli ant žemės po medžiu su keliomis sulūžusiomis propelerio mentėmis. Kuris draudimas atlygins nuostolius už apgadintą bepilotį orlaivį?

    • Nei vienas draudimas, nes aš vykdžiau skrydį už nuotolinio piloto tiesioginio matymo zonos ribų, kuris yra draudžiamas.
  • Būsto priežiūros kompanija užsakė patikrinti vieno jų pastato stogą. Kai jūsų bepilotis orlaivis pakyla, jūs netyčia suklystate spausdamas valdymo pulto rankenėlę ir jūsų bepilotis orlaivis atsimuša į namo sieną. Kuris jūsų turimas draudimas atlygins patirtus nuostolius?

    • Nuostolius kompensuos mano turimas ne gyvybės draudimas.
  • Filipas ir Aleksas nusipirko po naują bepilotį orlaivį. Jie svarsto, kokiu draudimu reikėtų juos apdrausti. Filipo orlaivis sveria 25 kilogramus, o Alekso 4 kilogramus. Kokie draudimo reikalavimai jiems taikomi?

    • Filipas turi apsidrausti civilinės atsakomybės draudimu, o Aleksas - bet kuriuo draudimu.

Oro erdvės apribojimai (19)

  • Kaip vadinama aerodromo skrydžių valdymo zona?

    • CTR.
  • Kodėl draužiami skrydžiai bepiločiais orlaiviais šalia didelių ligoninių?

    • Nes didelės ligoninės dažnu atveju turi helipadus - sraigtasparnių pakilimo-nutūpimo aikšteles.
  • Kas yra "Ribojamoji zona"?

    • Tai nustatyto dydžio oro erdvė virš valstybės sausumos teritorijos arba teritorinių vandenų, kurioje orlaivio skrydis yra ribojamas pagal tam tikras kariuomenės vado nustatytas sąlygas ir kurioje orlaivių skrydžiai negalimi be specialaus leidimo.
  • Koks teiginys apie geografinį orientavimą (Angl. geo-awareness) yra teisingas?

    • Kad bepiločio orlaivio sistema nustato ir įspėja nuotolinį pilotą apie galimą oro erdvės ribų pažeidimą.
  • Ar geografinio orientavimo sistemoms (Angl. geo-awareness) taikomos kokios nors taisyklės?

    • Visi bepiločiai orlaiviai privalo turėti geografinio orientavimo sistemą.
  • Kas yra geografinis orientavimas (Angl. geo-awareness)?

    • Bepiločio orlaivio funkcija, kuri įspėja mane apie galimą oro erdvės ribų pažeidimą.
  • Kas yra atsakingas už skrydį, vykdomą nustatyta tvarka oro erdvėje?

    • Nuotolinis pilotas.
  • Kas yra virtualus barjeras (angl. geo-fence)?

    • Virtualus barjeras oro erdvėje, kuris neleidžia bepiločiam orlaiviui įskristi į tam tikras oro erdvės zonas.
  • Kas yra virtualus narvas (angl. geo-cage)?

    • Virtualus narvas oro erdvėje, kuris neleidžia bepiločiam orlaiviui išskristi iš tam tikros oro erdvės zonos.
  • Kas yra "Pavojingoji zona"?

    • Tai nustatyto dydžio oro erdvė, kurioje tam tikru laiku skraidyti orlaiviams gali būti pavojinga.
  • Ką reikia daryti planuojant skrydžio maršrutą?

    • Patikrinti oro erdvės statusą.
  • Koks teiginys apie NOTAM yra teisingas?

    • NOTAM tikslas - įspėti pilotus apie galimą pavojų planuojamame skrydyje.
  • Kas yra AIP?

    • Valstybės išleistas informacinis leidinys, kuriame pateikta ilgalaikė ir svarbi oro navigacijos informacija.
  • Koks teiginys apie AIP yra teisingas?

    • Dauguma valstybių išleidžia savo nacionalinį AIP, kuriame pateikta informacija apie skrydžio sąlygas skrendant į/iš/virš šalies oro erdvių ir oro uostų.
  • Kurios institucijos interneto svetainėje skelbiamas NOTAM pranešimas?

    • Oro navigacijos paslaugų teikėjo.
  • Kas skelbia AIP informaciją?

    • Oro navigacijos paslaugų teikėjas.
  • Į ką reikia atkreipti dėmesį, skaitant NOTAM pranešimą?

    • Įspėjimus ir oro erdvės apribojimus.
  • Kokia informacija pateikta bepiločių orlaivių žemėlapyje?

    • Informacija apie nuolatines oro erdvės ribas.
  • Pilotas pasirengęs skraidinti bepilotį orlaivį, bet pirmiausia jis turi patikrinti, ar yra oro erdvės apribojimų. Kur jis tai gali padaryti?

    • NOTAM'e ir bepiločių orlaivių žemėlapyje.

Privatumo ir duomenų apsauga (14)

  • Kam taikomas Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR)?

    • Visiems Europos Sąjungos gyventojams ir Europos Sąjungai dirbantiems asmenims.
  • Koks yra BDAR tikslas?

    • Užtikrinti fizinių asmenų privatumą ir asmens duomenų saugumą.
  • Kodėl taip svarbu laikytis BDAR reikalavimų fotografuojant ar filmuojant bepiločiu orlaiviu?

    • Norint išvengti žmonių fotografavimo ar filmavimo taip, kad jų tapatybė galėtų būti nustatyta.
  • Ką reiškia "atskaitomybė" BDAR reglamente?

    • Kad tie, kurie tvarko asmens duomenis, turi laikytis BDAR principų ir sugebėti įrodyti, kad šių principų laikosi.
  • Ką turite daryti, jei tvarkote asmens duomenis?

    • Turiu vadovautis BDAR principais ir sugebėti įrodyti, kad jų laikausi.
  • Kas laikoma asmens duomenimis?

    • Bet kokia informacija apie fizinį asmenį.
  • Kokiais atvejais jums leidžiama tvarkyti ir platinti asmens duomenis be asmens sutikimo?

    • Draudžiama tvarkyti neskelbtinus asmens duomenis, kurie atskleidžia asmens etninę kilmę ar seksualinę orientaciją.
  • Kas priskiriama prie "neskelbtinų asmens duomenų", kuriems reikalinga speciali apsauga?

    • Politiniai įsitikinimai.
  • Kokiais atvejais turite laikytis asmens duomenų tvarkymo taisyklių, skraidindamas bepilotį orlaivį?

    • Visada, nepriklausomai nuo bepiločio orlaivio tipo.
  • Koks teiginys apie BDAR yra teisingas?

    • BDAR tikslas yra užkirsti kelią piktnaudžiavimui asmens duomenimis.
  • Koks teiginys apie BDAR yra teisingas?

    • Jeigu aš, kaip privatus asmuo, platinu nuotraukas, kuriose kitų asmenų tapatybė gali būti nustatyta, turiu laikytis BDAR reikalavimų.
  • Šią savaitę Danielis vykdė skrydį bepiločiu orlaiviu. Skrydžio vaizdo įrašą jis įkėlė į nutolusį serverį ("debesį"). Ar įkėlimas į nutolusį serverį priskiriamas prie platinimo?

    • Taip, nes kompanijos, kurioms priklauso nutolę serveriai, gali turėti prieigą prie jų turinio.
  • Emilija savo bepiločiu orlaiviu nufilmavo golfo aikštyną. Ką ji turi daryti, kad galėtų platinti filmuotą medžiagą?

    • Jei nuotraukose nėra asmenų, kurių tapatybė gali būti nustatyta, ji gali platinti nuotraukas taip, kaip nori.
  • Kuris teiginys apie leidimą platinti medžiagą yra teisingas?

    • Man nereikia platinimo leidimo, jei aš platinsiu viešųjų erdvių nuotraukas.

Saugumas (8)

  • Koks yra aviacijos saugumo tikslas?

    • Apsaugoti civilinę aviaciją nuo neteisėtų veiksmų.
  • Kas yra aviacijos saugumas?

    • Priemonių ir žmogiškųjų bei materialinių išteklių visuma, skirta apsaugoti civilinę aviaciją nuo neteisėtų veikų.
  • Kas yra aviacijos saugumo objektas?

    • Visi keleiviai, įgula ir antžeminis personalas, plačioji visuomenė ir visas su aviacija susijęs turtas.
  • Kokie neteisėti veiksmai kelia pavojų aviacijos saugumui?

    • Sprogdinimo išpuoliai keleiviniuose lėktuvuose, orlaivių užgrobimas, įvairių rūšių sabotažas.
  • Kuri institucija yra atsakinga už aviacijos saugumą Lietuvoje?

    • Transporto kompetencijų agentūra kartu su Lietuvos transporto saugos administracija.
  • Kur galima rasti reikalavimus, susijusius su Lietuvos aviacijos saugumu?

    • Lietuvos nacionalinėje civilinės aviacijos saugumo programoje.
  • Ar Lietuvoje nustatyti apribojimai bepiločių orlaivių skrydžių zonoms?

    • Taip, apribojimai nustatyti Lietuvos teisės aktuose.
  • Ar aviacijos saugumo reikalavimai yra vienodi visame pasaulyje?

    • Ne, priklausomai nuo šalies, aviacijos saugumo reikalavimai gali skirtis.

Skrydžių sauga (13)

  • Kas yra situacijos suvokimas?

    • Kai pilotas pilnai kontroliuoja esamą situaciją.
  • Kokiu terminu apibūdinama situacija, kai pilotas kontroliuoja orlaivį ir visas su skrydžių susijusias dalis?

    • Situacijos suvokimas.
  • Ar leidžiama vartoti alkoholį skraidinant bepilotį orlaivį?

    • Ne, niekada.
  • Kaip trumpinamas angliškas terminas, reiškiantis "aš nuolat galiu matyti savo bepilotį orlaivį skrydžio metu”?

    • VLOS.
  • Ką reiškia angliškas trumpinys VLOS bepiločio orlaivio kontekste?

    • Kad viso skrydžio metu galiu gerai matyti savo valdomą bepilotį orlaivį .
  • Ką dar, be tiesiogiai matomo skrydžio, reiškia angliškas trumpinys VLOS?

    • Kad bepilotis orlaivis turi skristi saugiu atstumu nuo žmonių, gyvūnų, pastatų ir kitų orlaivių.
  • Kokiame aukštyje gali skristi bepilotis orlaivis, vykdydamas atvirosios kategorijos skrydį?

    • 120 metrų.
  • Kaip vadinami kroviniai, kurie gali kelti pavojų įvykus susidūrimui ar avarijai?

    • Pavojingi kroviniai.
  • Ką daryti, norint bepiločiu orlaiviu skraidinti pavojingus krovinius?

    • Gauti leidimą.
  • Kada reikalingas leidimas pavojingiems kroviniams skraidinti?

    • Visada.
  • Kas yra pavojingi kroviniai?

    • Tai daiktai ar medžiagos, kurie įvykus incidentui ar avarijai gali kelti pavojų sveikatai, saugai, turtui ar aplinkai ir kuriuos bepilotis orlaivis skraidina kaip savo krovinį, visų pirma: sprogmenys, dujos, degieji skysčiai, degiosios kietosios medžiagos, nuodingosios ir užkrečiamosios medžiagos, radioaktyviosios medžiagos ir pan.
  • Kokia numatyta bauda už bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pažeidimą Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse?

    • Pažeidimas užtraukia baudą nuo 100 iki 300 eurų.
  • Kokia numatyta bauda už bepiločių orlaivių skrydžių vykdymą virš karinių teritorijų arba nustatytu atstumu iki jų, arba draudžiamoje, ribojamoje ir pasienio zonos oro erdvėje, neturint tam teisės Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse?

    • Pažeidimas užtraukia baudą nuo 200 iki 400 eurų.

Veiklos procedūros (40)

  • Koks yra didžiausias leistinas skrydžio aukštis nuo pakilimo taško?

    • 120 metrų.
  • Kokia informacija pateikiama NOTAM pranešime?

    • Laikino ribojimo zonos.
  • Ar leidžiama vykdyti atvirosios kategorijos skrydį bepiločiu orlaiviu už nuotolinio piloto tiesioginio matymo zonos ribų?

    • Ne, niekada.
  • Kiek laiko galioja nuotolinio piloto kvalifikacijos pažymėjimas, jeigu jis vykdo atvirosios kategorijos skrydžius?

    • Penkerius metus nuo išdavimo dienos.
  • Ką daryti, jei skrydžio metu pastebėjote kitą orlaivį?

    • Turiu suteikti pirmenybę visiems kitų tipų orlaiviams.
  • Ką daryti, jei jūs ir jūsų bepilotis orlaivis kelia pavojų žmonėms, gyvūnams ar aplinkai?

    • Nedelsiant nutraukti skrydį.
  • Kokia yra pagrindinė stebėtojo užduotis?

    • Pastebėti pavojus ir užtikrinti, kad niekas nepatektų į rizikos zoną.
  • Kas gali nutikti, jei įjungėte bepilotį orlaivį, prieš tai neįjungę radijo siųstuvo?

    • Retais atvejais gali aktyvuotis grįžimo į paleidimo tašką funkcija (RTH), nes bepilotis orlaivis neturės ryšio su radijo siųstuvu.
  • Kokia tvarka įjungiamas bepilotis orlaivis ir jos pagalbiniai įrenginiai?

    • Pirmiausia reikia įjungti radijo siųstuvą, tada bepilotį orlaivį ir galiausiai visus papildomus įrenginius.
  • Kas yra vizualinė apžiūra?

    • Apžiūrėjimas vizualiai, be jokių pagalbinių priemonių.
  • Ką pirmiausia turi patikrinti nuotolinis pilotas, nagrinėdamas vietovę, kurioje bus vykdomas skrydis?

    • Kad bepilotis orlaivis neskristų šalia gyvūnų ir, jei įmanoma, išlaikytų reikalaujamą atstumą nuo žmonių.
  • Ar leidžiama naudoti bepilotį orlaivį aerodromo skrydžių valdymo zonoje CTR?

    • Taip, iš anksto gavus leidimą iš skrydžių valdymo centro.
  • Kas išduoda leidimą vykdyti skrydį skrydžių valdymo zonoje CTR?

    • Skrydžių valdymo centras.
  • Pilotas elektroniniu paštu paprašė leidimo skrydžiui bepiločiu orlaiviu aerodromo skrydžių valdymo zonoje. Ką jis turi pateikti/nurodyti savo elektroniniame laiške?

    • Žemėlapį, koordinates, skrydžio spindulį, aukštį, skrydžio laikus ir telefono numerius.
  • Kas yra "planuota avarija"?

    • Kai išjungiami varikliai avarinio tūpimo metu.
  • Kodėl reikia būti atsargiam vykdant skrydį virš blizgių paviršių?

    • Nes atspindys nuo blizgių paviršių gali pažeisti jutiklius.
  • Kas gali nutikti, jei atspindys nuo blizgių paviršių pažeis jutiklius?

    • Bepilotis orlaivis gali prarasti padėties ir aukščio kontrolę.
  • Kurie jutikliai turi būti išjungti bepiločiui orlaiviui skrendant virš vandens?

    • Jutikliai, esantys bepiločio orlaivio apačioje.
  • Ką daryti, jeigu multirotoriaus kilimo ir tūpimo paviršius nėra pakankamai lygus?

    • Panaudoti paleidimo padą.
  • Kodėl verta patikrinti alternatyvius nusileidimo taškus vietovėje, kurioje vykdomas skrydis?

    • Kad prireikus būtų galima atlikti avarinį nusileidimą.
  • Ar neigiama temperatūra gali turėti įtakos baterijoms?

    • Taip, jų galia sumažėja.
  • Ar neigiama temperatūra gali turėti įtakos propeleriams?

    • Taip, ledas padengia propelerių paviršių, o tai gali sukelti avariją.
  • Kaip skrydžio pradžioje patikrinti, kad multirotorius veikia tinkamai?

    • Leisti orlaiviui kyboti ore apie penkių pėdų aukštyje, paklausyti, ar nėra neįprastų garsų ir patikrinti įvairias funkcijas.
  • Pilotui skraidinant bepilotį orlaivį šalia elektros perdavimo linijos, elektra pažeidžia orlaivio kompasą. Ką daryti, norint sumažinti pažeidimą ir padėti bepiločiam orlaiviui atstatyti savo geografinę padėtį?

    • Skristi aukščiau.
  • Kaip galite valdyti multirotorių automatinio nusileidimo metu?

    • Horizontaliai.
  • Kas dažniausiai nutinka, kai multirotorius praranda ryšį su radijo siųstuvu?

    • Jis automatiškai grįžta į paleidimo tašką.
  • Ko reikia, norint nutupdyti fiksuoto sparno bepilotį orlaivį?

    • Kilimo ir tūpimo tako be kliūčių netoliese.
  • Ką svarbu žinoti, tupdant multirotorių?

    • Turiu įsitikinti, kad multirotorius nutūps saugiu atstumu nuo žmonių.
  • Ką daryti, baigus skrydį kontroliuojamoje zonoje?

    • Pranešti skrydžių valdymo centrui, kad skrydis baigtas.
  • Ką daryti, jei skrydžio metu įvyko avarija?

    • Pranešti apie avariją kompetentingai institucijai.
  • Kas yra savisuka?

    • Funkcija, kuri leidžia bepiločiam orlaiviui žemėti su nuo oro srauto besisukančiu sraigtu, o ne kristi staigiai žemyn, įvykus gedimui.
  • Ką reiškia angliškas trumpinys RTH bepiločio orlaivio kontekste?

    • Kad bepilotis orlaivis automatiškai grįžta į paleidimo tašką.
  • Ką reiškia, jei skrydžio metu aktyvuojasi grįžimo į paleidimo tašką funkcija (RTH)?

    • Kad nustačiau didžiausią saugų aukštį ir bepilotis orlaivis išvengs susidūrimo su kliūtimis.
  • Kaip saugoti bepiločio orlaivio baterijas tarp skrydžių?

    • Tamsioje ir vėsioje vietoje.
  • Kaip pasirūpinti bepiločio orlaivio baterijomis po skrydžio?

    • Kuo galima greičiau jas pakartotinai įkrauti.
  • Kuris teiginys apie bepiločio orlaivio baterijas yra teisingas?

    • Jos gali sugesti, jei buvo išsikrovę per ilgai.
  • Kas yra SD kortelė?

    • Bepiločio orlaivio kameros atminties kortelė.
  • Kuris iš šių nurodymų pateikiamas kaip vienas iš kompaso kalibravimo žingsnių?

    • Nusiimkite laikrodžius, pašalinkite visus metalinius daiktus nuo kūno ir iš drabužių.
  • Pilotas rengiasi filmuoti bepiločiu orlaiviu virš jūros paviršiaus. Jis išjungė bepiločio orlaivio apačioje esančius jutiklius, kad jų nepažeistų atspindys nuo vandens paviršiaus. Kokią dar vieną riziką turi įvertinti pilotas?

    • Kad paukščiai mėgsta skraidyti žemai virš vandens paviršiaus.
  • Koks turi būti paviršius, nuo kurio multirotorius kyla ir tupia?

    • Turi būti lygus.

Žmogaus galimybių ribos (47)

  • Kaip skrydžio metu sumažinti streso riziką?

    • Skristi lėčiau.
  • Koks teiginys apie stresą yra teisingas?

    • Organizmas išskiria streso hormonus, kurie padeda skubiai reaguoti į kritinę situaciją.
  • Kokią įtaką regėjimui turi tamsa?

    • Regėjimas suprastėja, daugelis žmonių netgi tampa trumparegiais.
  • Koks teiginys apie nuovargį skrydžio metu yra teisingas?

    • Valdyti bepilotį orlaivį pavargus yra taip pat pavojinga ir gali turėti tokias pačias pasekmes, kaip apsvaigus nuo alkoholio.
  • Kaip suprasti, kad skrydžio metu pavargote?

    • Prarandu dėmesio koncentraciją ir pradedu galvoti apie pašalinius dalykus.
  • Koks teiginys apie nuovargį yra teisingas?

    • Didesnė tikimybė įvykti avarijai dėl nuovargio yra naktį.
  • Koks yra alkoholio poveikis?

    • Alkoholis silpnina regėjimą ir lėtina reakciją.
  • Jei vartojate vaistus – kokį poveikį jie gali turėti jūsų elgesiui ir į ką reikėtų atkreipti dėmesį, skraidinant bepilotį orlaivį?

    • Vaistų poveikis dažnu atveju yra toks pat kaip alkoholio ar narkotikų. Tai reiškia, kad aš esu visuomet atsakingas už sąžiningą sprendimą dėl savo gebėjimo naudoti bepilotį orlaivį.
  • Koks teiginys apie alkoholio vartojimą yra teisingas?

    • Jeigu du žmonės išgers vienodą alkoholio kiekį, alkoholio kiekis jų kraujyje nebus vienodas.
  • Ką daryti, jeigu skrydžio metu jaučiatės pavargęs?

    • Nutraukti skrydį arba padaryti pertrauką.
  • Kas yra mikromiegas?

    • Nepaprastai trumpas miegas, kurio žmogus negali kontroliuoti.
  • Ką reikia žinoti prieš skrydį bepiločiu orlaiviu?

    • Nevartoti alkoholio prieš skrydį ir skrydžio metu.
  • Kaip didelis stresas veikia žmogų?

    • Žmogų gali suparalyžuoti arba apimti panika.
  • Jau gana ilgai pilotas kenčia nuo aštraus nugaros skausmo. Gydytojas jam išrašė skausmą malšinančių vaistų, kuriuos reikia gerti savaitę laiko, ryte ir vakare. Ką turi žinoti pilotas prieš skraidindamas bepilotį orlaivį?

    • Jis negali vykdyti skrydžio kol gydymas nebus baigtas.
  • Pilotas nemiegojo visą naktį, bet dabar jis rengiasi savo bepiločiu orlaiviu nufilmuoti vaizdo įrašą televizijos programai. Ką turi daryti pilotas, kad jo nuovargis neturėtų įtakos skrydžiui?

    • Prieš skrydį pailsėti bent 20 minučių arba visai nevykdyti skrydžio.
  • Kiek apytiksliai viso žmogaus regos lauko sudaro aštrios regos zona?

    • Nuo 1 iki 2 procentų.
  • Koks žmogaus regėjimo laukas yra vyraujantis?

    • Šoninis regėjimas.
  • Kokia yra žmogaus regėjimo lauko apimtis?

    • Apie 180 laipsnių.
  • Kas kiek laiko turite apsilankyti pas akių gydytoją, kad galėtumėte naudoti bepilotį orlaivį?

    • Griežtų reikalavimų nėra, tačiau rekomenduojama pasitikrinti kasmet.
  • Ką mato žmogus šoninio regėjimo pagalba?

    • Mato objektus už regėjimo lauko centro.
  • Koks teiginys apie žmogaus regėjimą yra teisingas?

    • Regos prastėjimas yra klastinga liga, progresuojanti nepastebint žmogui, kuris ja susirgo.
  • Gruodžio mėnesio viduryje pilotas skraidina bepilotį orlaivį, pradeda temti. Kokį poveikį piloto regėjimui gali turėti tamsa?

    • Gali pasireikšti trumparegystės požymiai arba, blogiausiu atveju, naktinis aklumas, ir jis visai negalės matyti.
  • Ką reiškia viena promilė alkoholio?

    • Vienas lašas alkoholio tūkstančiui lašų kraujo.
  • Kokia dydžio ar kiekio dalis yra viena promilė?

    • Tūkstantoji.
  • Kas atsitinka, kai skrydžio metu pilotas susiduria su optine apgaule?

    • Jis klaidingai suvokia informaciją apie jį supantį pasaulį.
  • Kas sukelia optinę apgaulę?

    • Nuovargis.
  • Pilotui nustatytas mėlynos-geltonos spalvų aklumas. Kokias spalvas jam sunku atskirti?

    • Visas spalvas tarp mėlynos ir geltonos spalvų skalėje.
  • Pilotui nustatytas raudonos-žalios spalvų aklumas. Kokias spalvas jam sunku atskirti?

    • Raudoną ir žalią, arba tas spalvas, kurių sudėtyje yra raudona arba žalia.
  • Kokio tipo spalvų aklumas pasitaiko dažniausiai?

    • Raudonos-žalios spalvų aklumas.
  • Kokią įtaką spalvų aklumas turi mano teisei vykdyti skrydžius bepiločiais orlaiviais?

    • Jokios, išskyrus tai, kad turiu įvertinti galimas rizikas.
  • Ar yra toks spalvų aklumo tipas, kai žmogus mato tik pilkus atspalvius?

    • Taip, bet retas.
  • Koks teiginys apie regėjimą naktį yra teisingas?

    • Kuo silpnesnis regėjimas naktį, tuo didesnė rizika būti apakintam.
  • Jeigu jūsų regėjimas naktį yra silpnas, ką darysite, kai reikės vykdyti skrydį tamsoje?

    • Sumažinsiu ryškumą radijo siųstuvo ekrane ir taip išvengsiu akinimo.
  • Koks teiginys apie rutininį mokymą (angl. overlearning) yra teisingas?

    • Kadangi atlikau labai daug skrydžių, dabar tai darau automatiškai.
  • Kuris mokymosi metodas leidžia visapusiškai įsisavinti žinias ir natūraliai jas taikyti praktikoje?

    • Nuodugnus mokymasis.
  • Koks teiginys apie tikimybinį mokymąsi (Angl. probability learning) yra teisingas?

    • Toje pačioje vietoje skridau tiek daug kartų, kad nustojau kreipti dėmesį.
  • Kuris jutimas yra dažniausiai naudojamas vykdant skydį?

    • Rega.
  • Kas yra imitacinis mokymasis?

    • Nesąmoningas kopijavimas to, ką daro kiti.
  • Koks teiginys apie paviršutinišką mokymąsi yra teisingas?

    • Aš greitai "iškaliau" teoriją, kad išlaikyčiau teorijos egzaminą.
  • Koks teiginys apie kolegų spaudimą vykdant skrydžius yra teisingas?

    • Tai gali turėti ir teigiamą, ir neigiamą poveikį skrydžiui.
  • Kokį poveikį jūsų veiksmams gali turėti bepiločio orlaivio automatinės funkcijos?

    • Automatika gali, pavyzdžiui, sumažinti mano dėmesį skrydžio metu.
  • Kodėl taip svarbu gerai išmanyti bepiločio orlaivio automatines funkcijas?

    • Kad žinočiau automatines funkcijas ir kaip jos veikia skrydžio metu, taip pat, kad galėčiau reaguoti, jei kas nors atsitiktų.
  • Skraidinate bepilotį orlaivį su įdiegtom automatinėm funkcijomis. Kam tenka didžiausia atsakomybė už skrydžio saugą?

    • Kadangi esu nuotolinis pilotas, didžiausia atsakomybė už skrydžio saugą tenka man.
  • Kaip įsitikinti, kad jūsų bepiločio orlaivio automatinis valdymas nedaro neigiamo poveikio jūsų pilotavimo įgūdžiams?

    • Skrydžio metu galima perjungti automatinį valdymą į rankinį valdymą, ir atvirkščiai.
  • Koks teiginys apie rizikos suvokimą yra teisingas?

    • Mūsų rizikos suvokimą lemia keli veiksniai, pavyzdžiui, jausmas, kad aš kontroliuoju situaciją ar bepilotį orlaivį.
  • Kaip bepiločių orlaivių valdymo patirtis susijusi su rizikos suvokimu?

    • Įgijęs daugiau patirties, esi linkęs labiau pasitikėti savimi, o tai skatina pažeidinėti taisykles ir imtis nereikalingos rizikos.
  • Kokia jūsų, kaip nuotolinio piloto, geroji praktika, susijusi su rizikos suvokimu?

    • Nustatyti asmenines ribas, kurios neviršytų mano sugebėjimų ar turimos patirties.



Finger-Clamp Pulse Oximeter Medical Finger Blood Oxygen Saturometro Heart De Oximeter Portable Pulse Oximetro Monitor

Interesting video

Latest views New